Türkçede levirat üzerine oluşan sınırlı literatürün bu konuyu yalnızca tarihsel bir tema olarak ele almış olması, konu üzerine yüzeysel bir literatür taraması yapan kişilerde levirat geleneğinin geçmişte ya-şanmış ve artık icra edilmeyen bir evlilik biçimi olarak değerlendirilmesi gerektiği sonucunu doğurmaktadır. Bu, sorunlu bir durumdur çünkü bu gelenek tüm canlılığı ile Anadolu’nun tamamında hâlen icra edilmektedir.
Bu geleneğin kendi köyümde birkaç kuşak öncesinde uzak bir akrabamız tarafından icra edildiğini duyduğumda henüz bir lise öğrencisiydim ve popüler kültürün zihnime yerleştirdiği süzgeçten olacak bu gelenek beni tam anlamıyla dehşete düşürmüştü. Halkbilimi üzerine uzmanlaşmaya başladıkça gelenekleri ve icracıları yargılayıp, değer biçmenin haddim olmadığına kanaat getirmeye başladım.