Bu çalışma Türkiye özelinde sinema, televizyon dizileri üzerinde disiplinler arası bakış açısıyla kültürü merkeze alan okumaların yapılacağı bir dizi çalışmanın ilkidir. Çalışmada Türk sinemasının farklı dönem ve türlerinden seçilen örnek yapımlar Türk kültürü, kültürel kodlar, cinsiyet rolleri ve temsil merkezli olarak incelenmiştir. Çalışma sekiz bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Çanakkale savaşını konu edinen Mendilim Kekik Kokuyor isimli filmin afişi sunduğu görsel göstergeler bağlamında değerlendirilirken ikinci bölümde Siccin filminden hareketle memoratların yeni icra bağlamlarına odaklanılmıştır. Üçüncü bölümde Sofra Sırları isimli yapım göstergebilimle Türk sinemasında gastronominin yeri merkezli olarak incelenmiştir. Dördüncü bölümde 1970’li yıllardan seçilen üç örnek film üzerinden komedi türü yapımlarda Türk aile yapısının sunumuna yer verilirken beşinci bölümde Türk edebiyatında var olduğu günden günümüze etkisi süren toplumcu gerçekçi anlayışla yazılmış iki roman ve bu romanların sinemaya uyarlamaları değerlendirilmiştir. Altıncı bölümde Sultan isimli film üzerinden toplumsal cinsiyet rollerinin sinemadaki izleri takip edilmiş; yedinci bölümde ise toplumsal normların sinemada sunumu İtirazım Var isimli filmdeki temsillerle değerlendirilmiştir. Sekizinci bölümde kültürel değişmeler konusu doğum ve evlenme adı verilen geçiş dönemleri üzerinden Eltilerin Savaşı isimli film özelinde incelenmiştir.